torsdag 15 december 2011

Just a few days left.

23:19

Tio dagar kvar till julafton, och det känns inte riktigt i kroppen ännu men det kommer väl så småningom.
Jag brukar kunna bli lite tom i mig när julen knackar på, vet inte varför. Om det kanske är för att familjen inte längre är hel så jag vet att det kommer bli åkande mellan mamma och pappa och vara helt på topp hela dagen när jag egentligen bara saknar min gamla jul. När vi firade jul hela släkten. Men nu åker mormor och morfar till Thailand varje jul och kusinerna har jag sämst kontakt med. I år så fick jag välja, fira jul med mamma och sen hennes sambos släkt eller fira jul med pappa och sen hans sambos släkt. Jag vill fira jul med min släkt. Men det gör vi inte längre....så ja...jag har kanske inte något val som kan göra mig nöjd men det kanske inte är så förbannat viktigt. Livet förändras ju.

Den 20e December ska jag till Karolinska och göra tester för att se om mitt hjärta funkar som det ska...och den 29e december ska jag hämta någon grej som jag ska ha när jag sover för att se om jag kommer behöva tabletter för mina sömnproblem.
Känns som en konstig jul med läkarbesök innan och efter jul. Men någon gång ska väl vara första gången.
Hur som helst, Jul snart som sagt.
Ska ut på stan någon gång dom närmsta dagarna och köpa julklapparna som jag har kvar.
Hatar att köpa julklappar egentligen för fantasin vill liksom inte hjälpa mig. Och det slutar med att man kommer hem med en tvål från lusch och en kräm från body shop.
Men men...det kanske blir bra i år också.
Ska snart gå och lägga mig med min älskling för mitt huvud säger åt mig att lämna datorn och jag orkar inte hämta mina glasögon.
Så jag säger godnatt och dricker upp det lilla vinet jag har kvar och bäddar ner mig med älsklingen sen.
puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar